Thursday 29 May 2014

Bila Nafsu Menjadi Raja

Semasa mahu membeli makanan tadi, banyak pilihan lauk-pauk yang disediakan. Memang terliur bila tengok ada rendang ayam, asam pedas, ayam goreng dan sebagainya, sampai rambang mata nak pilih yang mana. Rata-rata makanan yang disediakan di restoran dan kedai makan mengandungi jumlah lemak dan kolestrol yang tinggi


Tapi bila dah teringin sangat, mana nak ingat lagi pasal kandungan kolestrol dan lemak itu kan. Bila nafsu makan sudah menguasai diri, ditambah lagi dengan juadah yang sudah tersedia depan mata, apalagi semua bantai makan. 

Rasanya bukan saya sahaja yang mengalami perkara ini kan. Kawan-kawan di luar sana pun pasti mengalami perkara yang sama. Maklum sajalah, masalah tahap kolestrol tinggi ini tidak ada symptom. Ianya hanya akan dikesan melalui pemeriksaan darah.

Bagaimana agaknya kita mengawal tahap kolestrol ini ye? Kami cadangkan pengambilan Set Kolestrol Shaklee yang merupakan gabungan vitamin Shaklee seperti berikut:-

Phytocol ST
Omega Guard
Garlic Complex
Vitamin E
Alfalfa

Setiap vitamin dalam Set Kolestrol ini mempunyai fungsi masing-masing tetapi dalam masa yang sama saling bergantungan antara satu sama lain untuk mengawal tahap kolestrol dalam badan kita.



Pytocol akan menyekat kolestrol yang baru hasil daripada pengambilan makanan.

Omega akan mencairkan kolestrol-kolestrol lama dalam badan dengan bantuan Garlic Complex dan Vitamin E.

Alfalfa pula akan mengangkut semua kolestrol yang disekat oleh Phytocol dan kolestrol yang dicairkan oleh Omega dan menyingkirkannya daripada badan.

Best kan Set Kolestrol Shaklee ni. Bukan sahaja mampu menyingkirkan kolestrol baru, kolestrol sedia ada dalam badan pun boleh dibuang. Lepas ini kalau mahu makan apa pun tidak jadi masalah sebab dah ada Set Kolestrol Shaklee ini untuk membantu kita mengawal tahap kolestrol.

Ramadhan dah semakin dekat. Percayalah, masa bulan puasa nanti pasti nafsu makan semakin menjadi-jadi terutamanya sewaktu berbuka puasa. Semua benda kita nak makan. Kecualilah kalau anda seorang yang hati besi tahap gaban yang tak tergoda langsung bila tengok pelbagai lauk dan juadah. Memang saya akan tabik spring pada anda :-D.

Salam sayang dan jumpa lagi.

Sms / Whatsapp: 011-1168 4087 / 018-242 3727
Email: setkurusbajet@gmail.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* Setiap artikel adalah hasil pembacaan daripada penulis serta hasil daripada pengalaman peribadi oleh penulis sendiri dan testimony daripada pengguna yang menggunakan produk yang dinyatakan dalam artikel.

* These statements have not been evaluated by the Ministry of Health of Malaysia (KKM).

No comments:

Post a Comment